Historiek
We schrijven 1958. Joost Bonte en Annie Deweert openen samen slagerij JOBO aan de Gistelse Steenweg te Sint-Andries (Brugge). De zaak specialiseert zich van in het prille begin in vers vlees en huisgemaakte charcuterie en dat legt hen geen windeieren. De jaren verstrijken, de zaak groeit en langzaam aan wordt een vast cliënteel opgebouwd.
Om tegemoet te komen aan het groeiend cliënteel wordt de zaak in 1970 grondig vernieuwd. De vernieuwing van de winkel gaat gepaard met een gevoelige uitbreiding van het gamma panklare producten en bereidingen, een tendens die in die periode steeds meer ingang begint te vinden.
De verbouwingen en de toenemende wijzigingen in de voedingsgewoonten zorgden ervoor dat Joost op zoek ging naar gelijkgezinden om ideeën op te doen en kennis uit te wisselen. Samen sterk was het motto! Hij vond wat hij zocht bij de Nederlandse Topslagers. In 1974 trad hij als eerste slager in België toe tot het netwerk. Door deze toetreding kreeg Joost toegang tot kennisuitwisseling en reclamebegeleiding voor de ontwikkeling van allerhande winkelactiviteiten.
Vanaf 1978 komt Danny geregeld een handje toesteken bij Joost en in 1985 neemt hij samen met Gerda de zaak over. Op vraag van Joost en zijn vrouw behouden ze de naam van de winkel die op dat moment erg gekend was in de buurt.
De jaren verstrijken en opnieuw wijzigen de voedingsgewoonten grondig. In 1993 wordt de winkel voor een tweede keer grondig vernieuwd om hierop in te spelen.
Het accent wordt nog meer gelegd op een ruim assortiment panklare bereidingen en ook de dagelijkse warme dagschotel vindt hier zijn ontstaan.
In 1995 voelen enkele Belgische Topslagers de noodzaak om naast promotionele activiteiten ook gebruik te maken van een ruimer servicepakket en verdergaande kennisuitwisseling om hun klanten nog beter te bedienen. Als tegemoetkoming wordt de groep Topslager Topklasse opgericht. Na een uitgebreide bedrijfskeuring worden ook Danny en Gerda hiervan lid. Deze groep zorgt niet alleen voor een uitbreiding van de samenwerking, maar staat tegelijk ook garant voor het voldoen aan strenge eisen inzake kwaliteit, hygiëne, presentatie, versheid, assortiment en service. De onaangekondigde controles georganiseerd binnen de groepering vormen het sluitstuk hiervoor.
Onder de vlag van Topslager Topklasse groeit de winkel mee met zijn tijd en steeds meer komen de kant-en-klaarmaaltijden en de belegde broodjes op de voorgrond. Om in te spelen op deze nieuwe tendens wordt de winkel in 2008 een derde keer gemoderniseerd. Naast een nieuwe moderne look wordt er ook ingespeeld om de veranderende eetgewoonten: een self-servicetoonbank maakt het mogelijk dat de klanten zelf hun drank, soep, dagschotel en dessert kunnen uitkiezen en een professionele oven samen met wandkoeling zorgen ervoor dat broodjes kraakvers gebakken en belegd kunnen worden.
Oo op vlak van controles bleef de tijd niet stilstaan. Na maanden ontwikkeling komt in 2010 de eerste versie uit van de "G-003: Gids voor de autocontrole in de slagerij.". De gids, een bundeling van alle voorgaande wetten en regelgevingen, moet duidelijkheid brengen in de wirwar aan verschillende documenten. Voortaan is dit dé gids bij uitstek waar iedereen aan moet voldoen. Als één van de eerste slagerijen in Vlaanderen voldoet slagerij JOBO aan alle normen die gesteld worden.
In 2011 groeide bij menig lid van Topslager Topklasse de vaststelling dat er een steeds grotere kloof was tussen de Nederlandse en Belgische eetgewoonten. Het werd aldus steeds minder interessant om lid te zijn van een organisatie die nog steeds hoofdzakelijk vanuit Nederland geleid werd. Om die reden gingen de Belgische leden op zoek naar gelijkgestemden. Bij de Clubslagers, een organisatie die vooral in Antwerpen actief was en min of meer dezelfde doelstellingen nastreefde, vonden ze deze gelijkgestemden. De fusie werd realiteit in mei 2011 en sindsdien gaat de slagerij door het leven als Klasse Clubslager.
De technologische evolutie neemt steeds grotere proporties aan en informatie moet altijd en overal beschikbaar zijn. Om in te spelen op die tendens wordt in 2013 een website opgericht waar men niet alleen de folder kan consulteren, maar ook kan inschrijven op een nieuwsbrief om steeds op de hoogte te blijven van het weekmenu. In 2019 wordt ook een webshop toegevoegd om tegemoet te komen aan de trend van online verkoop.
Om tegemoet te komen aan het groeiend cliënteel wordt de zaak in 1970 grondig vernieuwd. De vernieuwing van de winkel gaat gepaard met een gevoelige uitbreiding van het gamma panklare producten en bereidingen, een tendens die in die periode steeds meer ingang begint te vinden.
De verbouwingen en de toenemende wijzigingen in de voedingsgewoonten zorgden ervoor dat Joost op zoek ging naar gelijkgezinden om ideeën op te doen en kennis uit te wisselen. Samen sterk was het motto! Hij vond wat hij zocht bij de Nederlandse Topslagers. In 1974 trad hij als eerste slager in België toe tot het netwerk. Door deze toetreding kreeg Joost toegang tot kennisuitwisseling en reclamebegeleiding voor de ontwikkeling van allerhande winkelactiviteiten.
Vanaf 1978 komt Danny geregeld een handje toesteken bij Joost en in 1985 neemt hij samen met Gerda de zaak over. Op vraag van Joost en zijn vrouw behouden ze de naam van de winkel die op dat moment erg gekend was in de buurt.
De jaren verstrijken en opnieuw wijzigen de voedingsgewoonten grondig. In 1993 wordt de winkel voor een tweede keer grondig vernieuwd om hierop in te spelen.
Het accent wordt nog meer gelegd op een ruim assortiment panklare bereidingen en ook de dagelijkse warme dagschotel vindt hier zijn ontstaan.
In 1995 voelen enkele Belgische Topslagers de noodzaak om naast promotionele activiteiten ook gebruik te maken van een ruimer servicepakket en verdergaande kennisuitwisseling om hun klanten nog beter te bedienen. Als tegemoetkoming wordt de groep Topslager Topklasse opgericht. Na een uitgebreide bedrijfskeuring worden ook Danny en Gerda hiervan lid. Deze groep zorgt niet alleen voor een uitbreiding van de samenwerking, maar staat tegelijk ook garant voor het voldoen aan strenge eisen inzake kwaliteit, hygiëne, presentatie, versheid, assortiment en service. De onaangekondigde controles georganiseerd binnen de groepering vormen het sluitstuk hiervoor.
Onder de vlag van Topslager Topklasse groeit de winkel mee met zijn tijd en steeds meer komen de kant-en-klaarmaaltijden en de belegde broodjes op de voorgrond. Om in te spelen op deze nieuwe tendens wordt de winkel in 2008 een derde keer gemoderniseerd. Naast een nieuwe moderne look wordt er ook ingespeeld om de veranderende eetgewoonten: een self-servicetoonbank maakt het mogelijk dat de klanten zelf hun drank, soep, dagschotel en dessert kunnen uitkiezen en een professionele oven samen met wandkoeling zorgen ervoor dat broodjes kraakvers gebakken en belegd kunnen worden.
Oo op vlak van controles bleef de tijd niet stilstaan. Na maanden ontwikkeling komt in 2010 de eerste versie uit van de "G-003: Gids voor de autocontrole in de slagerij.". De gids, een bundeling van alle voorgaande wetten en regelgevingen, moet duidelijkheid brengen in de wirwar aan verschillende documenten. Voortaan is dit dé gids bij uitstek waar iedereen aan moet voldoen. Als één van de eerste slagerijen in Vlaanderen voldoet slagerij JOBO aan alle normen die gesteld worden.
In 2011 groeide bij menig lid van Topslager Topklasse de vaststelling dat er een steeds grotere kloof was tussen de Nederlandse en Belgische eetgewoonten. Het werd aldus steeds minder interessant om lid te zijn van een organisatie die nog steeds hoofdzakelijk vanuit Nederland geleid werd. Om die reden gingen de Belgische leden op zoek naar gelijkgestemden. Bij de Clubslagers, een organisatie die vooral in Antwerpen actief was en min of meer dezelfde doelstellingen nastreefde, vonden ze deze gelijkgestemden. De fusie werd realiteit in mei 2011 en sindsdien gaat de slagerij door het leven als Klasse Clubslager.
De technologische evolutie neemt steeds grotere proporties aan en informatie moet altijd en overal beschikbaar zijn. Om in te spelen op die tendens wordt in 2013 een website opgericht waar men niet alleen de folder kan consulteren, maar ook kan inschrijven op een nieuwsbrief om steeds op de hoogte te blijven van het weekmenu. In 2019 wordt ook een webshop toegevoegd om tegemoet te komen aan de trend van online verkoop.